Woensdag 2 april Sources Hotel Drakensbergen - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu Woensdag 2 april Sources Hotel Drakensbergen - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 april Sources Hotel Drakensbergen

Door: Lucas

Blijf op de hoogte en volg Petra en Lucas

02 April 2014 | Angola, Sabié

Hartverwarmend, die reacties op ons verslag van gisteren. Het thuisfront leeft mee, en hoe...
Vriend Heiner W. te G. was geïnteresseerd in het gevoeg van ondergetekende en wilde meer details. Welnu, de prestaties op dat gebied overtreffen die van gisteren volop: tot drie keer toe en daarbij (toppunt van genot) eenmaal in Gods vrije natuur. Zijn verzoek om Petra over te halen bewijzen in dier voege te fotograferen, is door haar afgewezen.
Irma M. te H. gebruikte onze verslagen als oppeppertje tussen al haar drukke schoolbezigheden door en raakte er zo van in de ban dat ze in gedachten zelfs met ons mee wandelde. Welnu, ook haar kan ik (enigszins) tegemoetkomen.
Kom mee, Irma, op onze eerste natuurwandeling van vanmorgen. Stap met Marius, Petra, John, Nell en mij uit op Gorge CAR Park en begin met de helse tocht naar Devils Hoek. Als de anderen na circa anderhalf uur rechtsomkeert maken ((inderdaad, de tocht valt niet mee) ga jij natuurlijk met ondergetekende nog een half uurtje verder. Net als ik trek je je niets aan van het gemekker van John ("Onverantwoord, en zonder extra water, zonder mobieltje? Als je maar niet denkt dat ik ook maar een vinger uitsteek als..."), het afkeurende stilzwijgen van Nell en de bezorgde blikken van Petra. Ook jij wil wel eens volop van natuurlijk avontuur genieten. We klimmen langs vrijwel onbegaanbare paden, negeren brullende bavianen die op nog geen meter vervaarlijk naar ons loeren, glijden af en toe een metertje weg - maar wat bomt het? Op naar Devils Hoek, wat of wie dat ook mag wezen. Natuurlijk grijp ik net op tijd je hand, als je je verstapt en in een ravijn dreigt te verdwijnen, snijd ik met 1 haal de kop van een uiterst giftige slang af voordat z'n gif je verlamt. En natuurlijk ontdekken wij wel en de rest niet de prehistorische tekeningen van Bosjesmannen op ver weggestopte rotswanden. En vanzelfsprekend komen we heelhuids bij Gorge CAR Park terug aan, waar we zoals afgesproken uiterst luchtig over onze formidabele prestaties doen.
Wat we verder deze dag deden? Heerlijke lunch op het zonnige terras van ons luxe resort, wat lummelen, zwemmen in het uiterst koude natuurpad, spelen in de speeltuin (waar Petra en ik eindelijk weer eens wipten), en foto's proberen door te sturen.
En als toetje gingen Petra en ik nog een wandelingetje vanuit ons resort doen: de riverwalk. Viel wat tegen, zeker in vergelijking met onze eerste walk.
Bekijkt u het svp allemaal maar op de foto's.
Morgen wil Marius om vijf uur vertrekken, omdat we een lange reis naar Lesotho voor de boeg hebben.
Wat mij betreft: graag tot dan!

  • 02 April 2014 - 17:09

    Irma:

    Lucas....je hebt me weer gered! Daar hoef je niet zo luchtig over te doen. Je weet dat ik verstijf op het moment dat er een slang in de buurt is. Maar jij bent weer mijn held. Het was een prachtige tocht. En toen Petra en jij de riverwalk 'deden', was ik ook mee. Ook een leuke wandeling, maar inderdaad...wat soft in vergelijking met vanochtend. Toch fijn dat ik weer mee was.
    Ik ga nu even in de hangmat(stand), maak ik morgenochtend jullie wakker met een versgeplukt fruitontbijt. Tot dan!

  • 02 April 2014 - 18:49

    Gerard:

    Weer een leuk reis verslag.

    Petra wat maak jij toch weer hele mooie en leuke foto's van alles wat je ziet.

    Nog bedankt voor de verjaardag mail voor Jopie.

    Fijne reis verder.

    Groetjes Gerard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra en Lucas

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 68018

Voorgaande reizen:

23 Maart 2014 - 16 April 2014

Van Johannesburg naar Kaapstad.

Landen bezocht: