Lesotho 3,4 en 5 april - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu Lesotho 3,4 en 5 april - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu

Lesotho 3,4 en 5 april

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Lucas

09 April 2014 | Angola, Sabié

Om tien voor 5 vertrokken. We passeerden de grenspost om kwart voor 9 en alle formaliteiten verliepen zeer vlot.uurtje later hadden we een lekke rechter achterband.Koffers eruit en reservebandpakken Onze supermarius had de klus snel geklaar.den een kwartiertje later rede,n we weer.verderop bij een garage was de lekke band binnen 10 min. Gepropt.Via de hoofdstad Maseru vervolgdelen we onze reis.In Ramabanta werd een lunch voor ons bereid.We arriveerden na een slecht stuk weg onze logde op 2000 km hoogte.een leuke koude lodgemetopenhaard en heerlijk warme dekens.

Lucas gaat nu even verder. Het kan zijn, lief thuisfront, dat u na Petra iets voor de tweede keer leest iets voor de tweede keer leest, maar dat moet u dan maar vor lief nemen voor lief nemen.
We vertrokken, correctie Petra, om kwart voor vijf 's morgens, op weg naar Lesotho (spreek uit: Lusoetoe). Stukjes zeer slechte weg, uitzondering in dit verder prima geasfalteerde land. Om half zeven even een korte pU3 sorry pauze om ons ontbijtpakket te inspecteren. Veel te veel, zoals gewoonlijk. Wat moet ik met kouwe kip (hoenderbouwetjie) op de vroege morgen? Prachtige landschappen trekken tijdens de verdere reis aan ons voorbij.
We pinnen 2 x 3000 rand (maximum toegestaan) - werkt allemaal prima in dit land. In andere Afrikaanse landen waar we waden, was dat wel anders... Bij Peka Bridge passeren we vlot de grens.
Na circa tien kilomeTer laat de rechterachterband het afwegen (spijker), maar dankzij mijn vakkundige assistentie is de reserveband er snel om. Nar Maseru.
Lesotho is een arm land, veel landbouw en veeteelt, maar meestal voor eigen gebruik. Wel blijmoedige mensen, de meesten zijn volgens Marius tevreden met wat hun landje opbrengt.
Lesotho is letterlijk een hoogtepunt: het hele thuisland ligt op minimaal 1000 meter hoogte.
Lunch in Ramabanta, bij Trading Post Adventures, op 1600 meter hoogte. Langs de weg prachtige kosmossen (in april op z'n mooist, wat boffen we toch; jammer voor jou, Erik: in juni als jij hier bent, zie je er geen bal van). Angorageiten. Soms helleen van 10 tot 15%, die onze automaat maar moeilijk trekt.

• 09 April 2014 - 13:48

Heiner:

Het is maar goed, dat Lucas de puntjes zo nu en dan op de i zet; ik had al de indruk, dat de heldendaden en de leeuwenmoed van Lucas zwaar onderbelicht bleven, hem kennende.
    Je kunt het Petra niet euvel duiden, die verkeert immers inmiddels in hogere sferen: "We arriveerden na een slecht stuk weg onze logde op 2000 km hoogte". Zo ver heeft Lucas het bij lange na nog nooit geschopt. Het is maar goed, dat er warme dekens en een open haard zijn.
    Btw: Voor 5 uur 's morgens op...jemig, alleen bij de gedachte word ik al onwel...:-)
    Vraagje: Waar blijven foto's van de laatste dagen?

• 09 April 2014 - 13:58

Heiner:

Ach, even een excuus aan Lucas, ik heb hem weer eens zwaar onderschat.
    Aan het eind lees ik: "Langs de weg prachtige kosmossen", waaruit blijkt dat hij zich inmiddels weer in de buurt van Petra bevindt. Moet een prachtig uitzicht zijn daar boven:-)

• 09 April 2014 - 21:59

Eric Goossen:

Luuk, ik zie je foto's graag, weet ik wat wij gaan missen :-)

• 10 April 2014 - 18:01

Irma:

Ha, wat fijn dat jullie er weer zijn. Ik heb helemaal geen idee waar de reis precies heengaat...ik bedoel...ik heb geen voorkennis. Dus blijf me maar verbazen.