Zondag Kaapstad, vakantie bijna afgelopen - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu Zondag Kaapstad, vakantie bijna afgelopen - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu

Zondag Kaapstad, vakantie bijna afgelopen

Door: Lucas

Blijf op de hoogte en volg Petra en Lucas

13 April 2014 | Angola, Sabié

Prima ontbijtje rond acht uur, alles er op en er aan. DAarna laten we ons in de taxi naar de Tafelberg rijden, waar we in een cabine omhoog gaan. (Ik wilde aanvankelijk wandelen omhoog maar dat kost me teveel tijd.) in de cabine kunnen maar liefst 65 mensen. Leuk is dat de cabine terwijl hij omhoog gaat, draait, zodat je vanuit allerlei standpunten kunt zien wat, hoe, waar en wanneer. Er zijn er vandaag (zondag!) meer op dit idee gekomen, want het is behoorlijk druk. Maar omdat de Tafelberg boven breed en vlak is, waaieren de mensen uit. Je kunt ver 83! zien vanaf de ruim 1000 meter hoge berg, Petra, die gen hoogtvrees kent, zoals ik, waagt zich soms tot aan de ri)3 richel om een foto te maken. Geen kritiek dus svp op haar foto's, beste thuiskniezers.
Door de hoogte en de wind voelen we minder van de hitte dan beneden. Prachtig om te zien is hoe Een groepje Chinezen midden op de berg probeert Zeven vliegers (witte duiven) in de lucht te houden. Het lukt hen enkele keren. Voor de lol? Om wereldvrede naderbij te brengen?
Weer beneden stappen we in de rode dubbeldekker, de alom bekende sightseeing bus, waar je al toerend door de stad met een oortje, zelfs in het Nederlands, informatie krijgt. Zo zien we heel wat bijzonderheden.
We stappen uit bij het Waterfront, een haven en winkelcomplex, met krioelende dagjesmensen en toeristen in cafés, restaurants en craft shops in allerlei soorten en maten. We zien de bekende beelden van de vier Z-A Nobelprijswinnaars, bezoeken de Nelson Mandela tentoonstelling en zien en horen op groot scherm het indrukwekkende vrijheidslied. Gaat door merg en been. Free at last!
Daarna doen we weer een stukkie met de bus en laten ons afEtten in e centrum, waar we al wandelend o.a. se Town Hall. De Groote kerk, het gebouw ernaast (deed ooit dienst als slavenbedrijf van de VOC, nu de Slave Lodge) en de Compagnietuinen, die Jan van Riebeeck destijds opzette om groente en fruit ge verbouwen (scheurbuik!).
Weer een stukkie bus en er uit bij Watefront, omdat het tegen etenstijd is. Vrij chique maaltijd, heerlijk. Petra klipspringer, Nell struisvogel, John Een of ander Afrikaans visje, ik lamsvlees. Plus brood vooraf, 3x wijn en 1 bier en twee porties extra groente. Zo duur hebben we hier nog niet gegeten, al bleef het onder de 17 euro de man.
Taxi naar Anrim villa terug. Morgenochtend naar Robbeneiland. Daar zien we allemaal naar uit.
'S Middags keutelen we wat in de stad. We hebben ons busticket laten upgraden, zodat we ook morgen onder de toeristische pannen 8€! zijn. Tja, leuker kan ik het (verslag) niet maken, beste mensen, het spijt me.