12 april Naar Kapstad - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu 12 april Naar Kapstad - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu

12 april Naar Kapstad

Door: Lucas

Blijf op de hoogte en volg Petra en Lucas

12 April 2014 | Angola, Sabié

Tien voor zes, dus heel vroeg, start Marius de motor van her busje, dat ons, op een lekke band na, niet in de steek heeft gelaten. Op weg nar Kaapstad, waar de e laatste drie dagen van onze fijne vakantie zullen doorbrengen.
Eerst naar Swellendam, op speciaal verzoek van Nell en John, omdat hun dochter Wendy daar vijftien jaar geleden enkele maanden stage op een lagere school heeft gelopen. Na enig zoeken vindt Marius Kanonstraat 7, maar helaas blijkt er, op twee zeer waakse honden na, niemand thuis. Dan maar alleen foto's genomen, zodat dochterlief toch een impressie heeft. Misschien wel van een nostalgisch paradijsje, want huis, tuin en omgeving zien er prima verzorgd uit. We drinken in de buurt koffie en omdat we daar internetverbinding hebben regelen we enkele belangrijke zaken voor de komende dagen: vier tickets voor Robbeneiland (maandag 10 uur), excursie Kaap de Goede Hoop (Nell en John, dinsdag van 7.30 tot 15.00 uur; Petra en ik niet, want die excursie hebben we tijdens ons eerste eerste verblijf hier al gemaakt), transfer naar vliegveld (dinsdag drie uur; vertrek om 18.30u).
Inmiddels hebben we ons ontbijtpakket allang ergens langs de weg genuttigd en maken we een stop in Stellenbos van bijna twee uur, voor enkele be83!/83zienswaRdigheden, zoals 'Bij ouwe Sam' (soort Winkel van Sinkel, maar dan veel groter, erg leuk), het Kruithuis en een trouwerij met een fraai orkestje in een leuk kerkje. En een hapje als lunch.
Zo rond half vier arriveren we in Anrim Bed and Breakfast. 'S Avonds lagen we ons met de taxichauffeur van het huis rijden naar 'African café', waar we een vracht aan Afikaanse gerechtijes en een aparte Afikaanse likeur drinken. Voor mij veel ge veel, zodat ik bij aankomst een half uurtje rondjes in een pittig tempo draai om het zware gevoel van mijn maag te drukken.
Zo rond tien uur schrijf ik dit verslag, dat hopelijk ver9!zonden kan worden. Doordat de WiFi-verbindingsdienst prima is, lukt het Petra om diverse foto's te versturen.
Toeristische afsluiting van onze vakantie dus! Verwacht geen spectaculaire acties meer van ons, lief thuisfront: we gaan de komende dagen de verwende toerist uithangen. Overigens in een zinderende warmte: vandaag was het maar liefst 35 graden, met nauwelijks wind. Morgen wordt het nog heter, maar overmorgen daalt het kwik gelukkig. Maar zouden ze hier ook beschikkenover net zo'n betrouwbare Pieet Paulusma als bij ons? Afwachten maar.