10 en 11 april Via Knysna naar Oudshoorn - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu 10 en 11 april Via Knysna naar Oudshoorn - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu

10 en 11 april Via Knysna naar Oudshoorn

Door: Petra en Lucas

Blijf op de hoogte en volg Petra en Lucas

11 April 2014 | Angola, Sabié

10 april

We vertrekken om acht uur, na weer een wat primitief ontbijtje met de restanten die we nog hebben, met thee en koffie. We treffen het : 1 blueduiker graast rustig naast ons huisje in het groen en laat zich volop bewonderen.
We rijden eerst naar Knysna (spreek uit: Nijs-na), een gezellig stadje aan een lagune, tussen twee zandstenen kliffen met de zee in verbinding. We wandelen er wat rond en kopen overtrekken voor kussens en drinken een bakkie troost.
We lunchen bij lokalen in een township: briami van vis, mailpap van sjakalada, pompoen, bieten en kip en oma's toetje na (broodpap met vanillesaus). Veel te veel natuurlijk. Een kogelronde schoonzuster van de gastvrouw leidt ons (puffend) rond in de op en helling gelegen township. De bekende rommel op de grond, schamele woningen, maar de meeste wel met elektriciteit en sommige met een schotel buiten.
Daarna rijden we naar Oudshoorn. Weinig aan. Veel struisvogfokkerijen onderweg hier naar toe. We bezoeken in de vrije tijd die we krijgen het C P Nel museum, dat is gewijd aan de geschiedenis van de regio en de struisvogelfok. Tja, wat zal ik e van zeggen? Veel bij elkaar gestouwde rotzooi.
We arriveren in De ouwe meul (oude molen), prachtig in een vallei temidden van bergen. Zouden we dan toch nog kunnen wandelen in de mooie natuur?