Dinsdag 1 april, St. Lucia --Drakensbergen - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 april, St. Lucia --Drakensbergen - Reisverslag uit Sabié, Angola van Petra en Lucas Kruse - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 april, St. Lucia --Drakensbergen

Door: Lucas

Blijf op de hoogte en volg Petra en Lucas

01 April 2014 | Angola, Sabié

Ik sta wat extra vroeg op voor een ommetje in pittig tempo door de fraaie straat waar onze B & B is. Niks mis mee, genoeg te zien zo !s morgens vroeg: op de hoek tientallen Vervetapen, die elkaar achterna zitten en wat verderop twee antracietkleurige Hornbills, die weghoppen en -vliegen zodra die rare blanke man komt aan marcheren. Maar dit wandelingetje doe ik toch vooral in verband met het opwekken van prefecalische changementen. En met succes: ik haal maar net de wc. Veel keutelwerk de afgelopen dagen, maar dat zal wel komen door het vele zitten in het busje bij de lange verplaatsingen.
Prima ontbijtje, de gisteren afgegeven was is keurig bezorgd en nog voor de afgesproken vertrektijd ( acht uur) tuffen we weg.
Na enkele onderbrekingen voor toiletstop, lunch en rookpauze (Marius) komen we in heel ander terrein: via de binnenlanden van KwaZulu-Natal (zeer zelfstandige provincie, geen vrijstaat, met Zulukoning) de imposante Drakenbergen.Dit gedeelte langs de grens van vrijstaat Lesotho heeft de World Heritage status en vormt het Ukhahlamba Drakensbeg Park. Morgen zullen we daar enkele wandelingen gaan maken.
Ons guesthouse (Mont aux sources hotel) is zeer luxueus. In de lounge is verbinding, zodat we dit verslag en hopelijk enkele foto' kunnen doorsturen.
U bent toch hopelijk niet al afgehaakt, beste thuisblijver?

  • 01 April 2014 - 17:24

    Irma:

    Afgehaakt?????
    Ik zit er net lekker in!
    Heerlijk dit. Kom ik thuis van een vermoeiende dag met 31 kinderen en dan ga ik nog even naar Zuid-Afrika. Ik haak echt niet af. Je kent me.
    Ik wil graag met je mee wandelen, Lucas. is dat oké? In de vroege ochtend, in de ochtend, namiddag, avond, met z'n allen of juist niet. Zelfs wanneer je alleen wilt gaan kan ik met je mee!
    Roep me maar!

  • 01 April 2014 - 17:51

    Heiner Wind:

    Afhaken? Ik zit voor een dubbeltje op de eerste rang. Meegenieten van een Zuid_Afrika trip, terwijl het gratis is, waar krijg je zoiets?
    Wat ik in de verslagen nog wel node (sic) mis, zijn dagelijkse gedetailleerde beschrijvingen van je excrementen. Soortelijke massa, gemiddelde gewicht, afmetingen, dichtheid en dat Petra daar dan ook net zulke mooie foto's van maakt als er nu al staan. Dat zou de amusementswaarde van de berichtgeving nog aanzienlijk vergroten:-).

  • 01 April 2014 - 18:12

    Eric:

    Afhaken? Zeker niet, zal graag de hoogtepunten stiekem ook gaan beleven . De dieptepunten slaan we over. Veel plezier daar wij haken niet af!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra en Lucas

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 68066

Voorgaande reizen:

23 Maart 2014 - 16 April 2014

Van Johannesburg naar Kaapstad.

Landen bezocht: